Nissan Juke naped Hybrydowy | Mad Mobil
Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej o cookies   
ROZUMIEM
Nissan Juke Hybryda
MAD MOBIL
Hybrydowa odsłona Nissan Juke

Nissan Juke to miejski crossover, produkowany od 2010 roku. Jego pierwsza generacja, dzięki odważnej i oryginalnej stylistyce nadwozia bardzo szybko zdobyła wielu fanów. Mimo dużej popularności "wyłupiastych oczu" Nissan w kolejnych odsłonach postanowił zrezygnować z tego akcentu i skupić się na ważniejszych, bardziej pożądanych cechach.

Do tej pory Juke był oferowany tylko w jednej wersji silnikowej – z trzycylindrową jednostką 1,0 DIG-T o mocy 114 KM. Niestety ta opcja przestała zadowalać klientów. Większość potencjalnych konsumentów zaczęła narzekać na brak różnorodności wersji silnikowych.

Pojawiła się, więc najnowsza odsłona drugiej generacji, która ma za zadnie sprawić, aby ta wersja silnika była równie oszczędna jak poprzednie, ale także, aby zapewnić większą moc i bardziej dynamiczne przyspieszenia.
Nissan Juke Hybrid posiada 143-konny hybrydowy napęd, w którego skład wchodzą dwa silniki elektryczne (większy, o mocy 49 KM i momencie 205 Nm, przekazuje napęd na przednie koła, mniejszy 20,4 KM, pełni funkcję prądnicy i rozrusznika), silnik benzynowy, wolnossący 1.6, akumulator litowo-jonowy o 1,2 kWh i innowacyjną skrzynię biegów. Samochód został także wyposażono w trzy tryby: Eco, Normal i Sport, które wpływają na działanie wspomagania kierownicy, klimatyzacji i reakcję pracy pedału przyspieszenia.Tryb ECO, zmniejsza spalanie, tryb Standard daje lepszą równowagę między poziomem zużycia paliwa, a wydajnością, natomiast tryb Sport odpowiada za maksymalne emocje podczas jazdy.

Ruszanie zawsze odbywa się na silniku elektrycznym, a kolejne silniki uruchamiają się automatycznie podczas jazdy.

Podczas jazdy wyraźnie odczuwalny jest efekt jazdy samochodem elektrycznym. Po zdjęciu nogi z gazu, silnik elektryczny działa jak generatora prądu, zamieniając energię kinetyczną na elektryczną. Jest ona magazynowana w akumulatorze zasilającym napęd hybrydowy.

Samochód został także wyposażony w system e-Pedal, który umożliwia sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału przyspieszenia. Gdy kierowca zdejmuje stopę z pedału gazu samochód zaczyna wtedy delikatnie hamować do uzyskania prędkości 5km/h. Daje to maksymalne doładowanie akumulatora energią odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania, co później wykorzystywane jest podczas jazdy w trybie elektrycznym.

Nissan Juke mimo wielu technicznych i wizualnych zmian, nadal pozostanie jednym z najbardziej oryginalnych kompaktowych crossoverów, a w tej wersji jest jeszcze bardziej dopracowany i nowoczesny.

A tutaj swoje zdanie na temat hybrydowego napędu przedstawił p. Maciej Pertyński.



Pobierz cennik Nissana Juke

Pobierz

Więcej informacji o Nissanie Juke.

Przejdź

Umów się na jazdę próbną