Czy można kupić elektryczny samochód ciężarowy za cenę poniżej 100 tys zł.?

Może trudno w to uwierzyć, bo przyzwyczailiśmy się do wyższych cen za auta elektryczne. Zwłaszcza ta użytkowe. Ale okazało się, że jest to możliwe. W sumie sami się zdziwiliśmy - w końcu obliczenia zaczęliśmy od kwoty w granicach 200 tysięcy zł. brutto. Natomiast uwzględniając dostępne benefity takie jak:
- Rabat flotowy udzielany przedsiębiorcom przy zakupie samochodu Nissan Townstar
- Dopłata do aut elektrycznych w ramach programu "Mój elektryk".
- Odpis 100% podatku VAT dla aut ciężarowych.
Otrzymamy cenę 99.650 zł netto. Kwotę taką otrzymujemy w przypadku zakupu auta z naszej oferty o wartości początkowej 189 297PLN brutto, skorzystania z rabatu flotowego w wysokości 7,5%*, otrzymania maksymalnej dopłaty dla przedsiębiorców w wysokości 30%** oraz odpisu podatku VAT w wysokości 23%.
* Rabat flotowy udzielany jest na podstawie indywidualnego wniosku flotowego. Jednym z warunków otrzymania ww rabatu jest deklaracja użytkowania auta przez minimum12 miesięcy
** W ramach programu "Mój elektryk" przewidziano dwa poziomy dopłat: 20 i 30%. Więcej informacji nt programu podano w dalszej części strony
Prawdopodobnie nie jesteśmy tu najbardziej obiektywni, ale uważamy że jak najbardziej. Poniżej kilka argumentów:
- przede wszystkim samochody elektryczne są autami ekologicznymi.
- ciche, a jednocześnie dynamiczne.
- oszczędne. Poniżej można zobaczyć koszty zużycia energii dla elektrycznej wersji Townstara w porównaniu z elektryczną odmianą.
- tańsze w serwisowaniu - w aucie elektrycznym nie musimy wymieniać oleju, płynu w chłodnicy itd (wystarczy obejrzeć cennik
pakietów przeglądów okresowych dostępny na naszej stronie).
- znacznie prostsza konstrukcja napędu, a co za tym idzie niższe ewentualne koszty naprawy (i niższa awaryjność).
Chyba najistotniejszym kryterium dla przedsiębiorcy jest koszt paliwa / energii elektrycznej.
- W przypadku spalinowego Townstara średnie spalanie na 100km wynosi ok 6,7 litra. Czyli zakładając cenę litra paliwa na poziomie 6,6 zł/litr otrzymujemy kwotę 44 zł/100 km.
- "Tankując" elektryczne auto kluczowa jest cena energii. W pewnych sytuacjach możemy skorzystać nawet z darmowej ładowarki, ale na potrzeby testu założymy ładowanie auta z wykorzystaniem "domowej" taryfy - czyli około 1 zł/kWh. W takiej sytuacji naładowanie akumulatora o pojemności 44kWh będzie nas kosztować 44 zł, i na takiej baterii powinniśmy przejechać około 300 km. Czyli przejechanie 100 km kosztuje nas ok 15 zł.
Tak więc koszt energii w aucie elektrycznym jest ok 3-krotnie niższy niż w spalinowym.
Jak wspomniano powyżej mamy różne możliwości ładowania samochodu. Najmniej będzie nas kosztować ładowanie w domu lub w firmie. Zwłaszcza jeśli posiadamy instalację fotowoltaiczną - w takiej sytuacji jeździmy praktycznie za darmo. Natomiast jeśli w danej chwili nie mamy takie możliwości, to zawsze możemy skorzystać z ładowarek komercyjnych. Wprawdzie są one droższe, ale nawet korzystając z takich ładowarek płacimy mniej niż w przypadku auta benzynowego.
Wysokość dopłaty zależy od kilku kryteriów.
Zakup auta osobowego przez osobę prywatną:
- Klienci posiadający kartę dużej rodziny: 27 tys zł
- Pozostali klienci: 18.750 zł
Zakup auta osobowego przez podmioty inne niż osoby fizyczne:
- W przypadku deklaracji średniorocznego przebiegu powyżej 15 tys. km: 27 tys zł
- Pozostali klienci: 18.750 zł
Zakup auta ciężarowego przez podmioty inne niż osoby fizyczne:
- dotacja do 20% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 000 zł
- dotacja do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 70 000 zł w przypadku deklaracji średniorocznego przebiegu powyżej 20 tys. km
select * from dms_www_eg where id_organizacja = 263 and czy_aktywne='t' order by status asc